ID-tyveriforsikring
Inkludert i ditt Komplett Bank Mastercard har du kostnadsfri ID-tyveriforsikring
Hva gjør du dersom du oppdager at noen har brukt dine opplysninger til å skaffe seg lån, kjøpt varer eller på annen måte utsatt deg for identitetstyveri? Med ID-tyveriforsikring får du bistand i å løse saken og minimere skadeomfanget.
Forsikringsvilkår
Hva menes med ID-tyveri?
Med identitetstyveri menes situasjoner der en tredjemann, uten forsikredes samtykke, benytter seg av forsikredes ID, med den hensikt å begå svindel eller kriminell handling. Det kan for eksempel være å åpne en bankkonto, søke om kredittkort, lån eller registrere telefonabonnement i forsikredes navn.
Gode råd mot ID-tyveri
- Aldri oppgi BankID passordet til noen
- Hold brukernavn og passord privat
- Sjekk at nettadressen er kryptert før du oppgir persondata
- Makuler post med sensitiv data før du kaster det
- Ha låst postkasse for å minimere risikoen for at brev blir stjålet
Hva dekker forsikringen?
For identitetstyveri som er oppstått og dokumentert i forsikringstiden dekkes:
- Tilgang til assistanse 24 timer i døgnet - 365 dager i året
- Utgifter til juridisk assistanse med inntil kr 100 000 pr. hendelse
Juridiske utgifter skal dekke rimelig og nødvendig juridisk assistanse før en tvist har oppstått, samt juridisk assistanse for å fjerne eventuelle uberettigede betalingsanmerkninger som er en direkte følge av identitetstyveriet.
Juridiske utgifter skal godkjennes av forsikringsselskapet på forhånd. For å vite mer om hva som dekkes ta kontakt med cxLoyalty på telefon +47 66 98 66 02.
Se fullstendige vilkår for hvilke unntak som gjelder for dekningen.
Forsikringen er kostnadsfri for alle som har et aktivt Komplett Bank Mastercard.
Trenger du assistanse i forbindelse med ID-tyveri?
cxLoyalty på vegne av Gouda håndterer skader dekket av denne forsikringen. cxLoyalty kan kontaktes på telefon +47 66 98 66 02 24 timer i døgnet - 365 dager i året.