Finn svar på dine spørsmål her!
Lån
Hva kan jeg benytte et lån til?
Låneproduktet vi tilbyr har ingen krav til sikkerhet. Etter at lånet ditt er utbetalt, får du tilgang til din konto på Min Side der du får oversikt over ditt lån.
Hva er maksimal løpetid?
Løpetiden på nye lån er maksimalt 5 år.
På Refinansieringslån kan du selv velge løpetid opptil 15 år, avhengig av innvilget lånetilbud.
Mange av våre eksisterende kunder har låneavtaler uten fast løpetid. Med en slik låneavtale har kunden full frihet til å bestemme nedbetalingen av sitt lån. I disse tilfellene vil vi kun fakturere et minimumsbeløp som inkluderer påløpte renter og gebyrer, mens kunden selv velger hvor stort avdrag de ønsker å betale hver måned.
Hvem innvilges Lån uten sikkerhet?
- Du må være fylt 20 år
- Du må ha en folkeregistrert adresse i Norge
- Ingen betalingsanmerkning eller inkassogjeld
Hvilke kostnader er forbundet med et lån?
Bør jeg refinansiere eksisterende lån og kreditter?
Det er flere gode grunner til å refinansiere andre lån med Refinansieringslån fra Komplett Bank. Vi garanterer at vi kun tilbyr refinansiering dersom vi ser at du vil spare penger over lånets løpetid.
Ved å samle dine eksisterende kreditter i et Refinansieringslån hos oss vil du kun få ett månedsgebyr og motta én faktura, slik får du både bedre oversikt og kontroll over din økonomi.
Kan jeg gjøre uttak av min ledige låneramme?
For kundefohold opprettet før denne datoen finnes det muligheter for å låne opp til din tildelte låneramme når du måtte ønske dette. Du kan betale regninger og gjøre overføringer til din egen konto ved å logge inn på «Min Side». Husk at dette forutsetter at du må være ajour med dine fakturaer fra oss og at du har en tilgjengelig låneramme.
Kan det forekomme endringer i renten på mitt Lån?
eFaktura
Tilbyr dere eFaktura?
Ja, Komplett Bank tilbyr eFaktura på lån. Du finner også din faktura på Min Side og i Komplett Bank Appen.
Blir eFaktura automatisk godkjent på forfallsdato?
Får jeg varsel om eFaktura?
Ja du vil få varsel fra banken din i de kanalene du har valgt. Komplett Bank vil ikke sende fakturaoppsumering på e-post når du har en aktiv eFakturaavtale.
Hvorfor får jeg eFaktura på hele lånet?
Finanstilsynet har besluttet at fakturaer for fleksibel kreditt skal være utfylt på forhånd med totalt utestående beløp. Du har fortsatt fleksibilitet til å endre beløpet til ønsket beløp når du godkjenner faktura i nettbanken. Beløpet du velger må dekke minstebeløpet.
Hva er min eFaktura referanse?
En eFaktura referanse er nummeret som kjennetegner fakturaen fra Komplett Bank.
Du finner din eFakturareferanse på Min Side, faktura og i Komplett Bank Appen.
Hvor kan jeg se eFaktura som pdf
Hvor kan jeg se om jeg har eFaktura-avtale med Komplett Bank?
Dine eFaktura-avtaler vises i alle norske nettbanker som er registrert på deg. Når fakturaen er betalt, finner du informasjon om betalingen i den nettbanken du har betalt regningen i.
Hvordan registrer jeg ny efaktura-avtale?
Du kan enten registrere det manuelt i nettbanken din og oppgi eFaktura referanse, eller så får du tilbud om å opprette en avtale neste gang du betaler din faktura i nettbanken. Har du trykket på "ja takk til alle" vil du automatisk få eFaktura i din nettbank.
De ulike bankene har ulikt oppsett, ta derfor kontakt med banken din om du trenger hjelp med å sette opp eFaktura avtale med Komplett Bank.
Kan jeg endre en godkjent eFaktura?
Ja, du kan endre beløp og dato i nettbanken din helt frem til forfall.
Koster det meg som kunde noe å bruke eFaktura?
Nei vi tar ingen fakturagebyrer for eFaktura.
Selve betalingen koster det samme som en vanlig nettbankbetaling. Hør med din bankforbindelse hva dette koster.
Søknadsbehandling
Når mottar jeg svar på min søknad?
Hvor mye kan jeg låne?
Hvordan beregnes renten på mitt lån?
Hvordan sender jeg inn etterspurt dokumentasjon?
1. Godkjenn automatisk innhenting fra altinn med BankID
2. Manuell opplasting på signeringslink(sendes på e-post)
3. Som vedlegg per e-post
Hvilke dokumenter skal jeg sende inn?
Vi kan komme til å be om følgende tilleggsinformasjon til din søknad:
1. Kopi av siste lønnsslipp
(Næringsoppgave hvis du er Selvstendig Næringsdrivende)
2. Siste Skattemelding (selvangivelse)
- hentes fra www.altinn.no. Se introduksjon her.
(ikke kopi av ligning/skatteoppgjør)
For raskest mulig prosess kan du benytte funksjonaliteten for Samtykkebasert Lånesøknad i søknadsprosessen. Ved å enkelt godkjenne dette med BankID, vil vi hente dine inntekts- og skatteopplysninger direkte fra Altinn og Skatteetaten.
Hvorfor har jeg fått avslag på min søknad?
Hvordan legitimerer jeg meg?
Signering med BankID-brikke og BankID på mobil er godkjente signeringsmetoder.
Har dere mottatt alt dere trenger fra meg?
Til informasjon behandler vi alle søknader fortløpende og tar kontakt med deg dersom noe mangler.
Når blir lånet utbetalt?
Så fort lånet er innvilget og vi har mottatt din signering, samt eventuell etterspurt informasjon fra deg, vil lånet utbetales til din oppgitte konto.
Ved refinansiering vil vi utbetale lånet direkte til kreditorene du har gjeld hos.
Tilbyr Komplett Bank refinansiering?
Vi trenger beløp, kontonummer og eventuell kid til kreditorene vi skal innfri for deg. Dette fyller du enkelt inn elektronisk i signeringsprosessen.
Faktura
Jeg har mottatt faktura. Hvilket beløp skal jeg betale?
For kunder opprettet etter 13.05.19 med annuitetslån vil Komplett Bank fakturere et terminbeløp basert på en fast nedbetalingsplan på fem år.
For kunder opprettet etter 13.05.19 med Refinansieringslån vil Komplett Bank fakturere et terminbeløp basert på den nedbetalingsplanen du valgte ved signering (tre til femten år).
For kunder med Fleksibelt Lån (opprettet før 13.05.19)
Du må minimum betale fakturaens «minstebeløp å betale». Dersom du ønsker, kan du betale mer enn minimumsbeløpet. Et ekstra innbetalt beløp vil gå direkte som nedbetaling på lånet og føre til at gjelden reduseres. Når deler av lånet er nedbetalt, vil du få en disponibel kredittramme som gir deg mulighet til å igjen låne mer (f.eks. gjennom å betale varer/regninger eller overføre penger til egen konto fra Min Side).
Tilbyr Komplett Bank eFaktura?
Ja, Komplett Bank tilbyr eFaktura på både lån og kredittkort. Du finner også din faktura på Min Side og i Komplett Bank Appen.
NB! For kunder med Fleksibelt Lån (opprettet før 13.05.19) er dessverre ikke eFaktura tilgjengelig per dags dato.
Kan jeg få AvtaleGiro på mitt Fleksible Lån?
Dersom du velger å opprette Avtalegiro i nettbanken, vil vi kort tid etter sende deg en e-post der vi ber deg om å bekrefte at minstebeløpet trekkes. Dette er en forutsetning for at Avtalegiro skal være gjeldende.
Merk at kunder opprettet på annuitetslån etter 13.mai 2019 ikke vil ha mulighet til å opprette avtalegiro. Dette vil derimot være mulig i fremtiden og vil bli kommunisert.
Kan jeg endre forfallsdato?
Hvordan innfrir jeg lånet?
Hva skjer hvis jeg ikke betaler fakturaen?
Når sendes misligholdt gjeld til inkasso?
Mitt lån har gått til inkasso, hva gjør jeg?
Jeg har betalt fakturaen. Hvor ser jeg innbetalingen på Min Side?
Du kan også se om faktura er betalt eller ikke i Komplett Bank appen.
Min Side
Hvordan logger jeg inn på Min Side?
Velg "Logg inn" øverst til høyre.
Jeg får feilmelding når jeg skal logge inn. Hva gjør jeg?
Dersom din BankID ikke fungerer kan du forsøke å slette netthistorikken, eller prøve en annen nettleser. Du kan også finne nyttige verktøy for din BankID her.
Jeg har betalt fakturaen. Hvor ser jeg innbetalingen på Min Side?
Betalingsforsikring
Hva er Betalingsforsikring?
Betalingsforsikring gir deg økonomisk trygghet dersom en uforutsett hendelse skulle inntreffe. Betalingsforsikring dekker månedlige utgifter til lånet hvis du blir syk, arbeidsledig eller ved dødsfall. Forsikringen kjøper du når du søker om lånet eller kredittkort.
Hvem kan få betalingsforsikring?
Ved tegning av Betalingsforsikring må du oppfylle alle tegningskriteriene.
Hva dekker forsikringen?
Månedserstatningen er det høyeste beløpet av enten månedskostnad for lånet eller 2% av utestående saldo på ditt lån. Maksimalt erstatningsbeløp er kr 15 000 pr mnd. Selvstendig næringsdrivende er ikke dekket ved arbeidsledighet.
Dødsfall og kritisk sykdom:
Forsikringsbeløpets størrelse er lik utestående lånesaldo, maksimalt 500 000 kr for lån.
Hvor mye koster forsikringen?
Hvor finner jeg fullstendige forsikringsvilkår?
Fullstendige vilkår og forkjøpsinformasjon finner du her:
Hvordan melder jeg skade?
Skademeldingsskjema finner du ved følge linken under:
Meld skade
Skjema må sendes uten ugrunnet opphold etter at forsikringstilfellet inntraff.
Husk å betale dine tilsendte fakturaer selv om du har et skadetilfelle.
Kontakt Banken
Trenger du hjelp?
Kontakt oss på telefon 21 00 74 50
eller på e-post
Åpningstider Kundeservice:
mandag til fredag kl 09-16
Vår sperretjeneste er døgnåpen på telefon (+47) 21 00 74 50
Postadresse:
Komplett Bank ASA
Postboks 448
1327 Lysaker
Søknad
Hvem kan søke om kredittkort?
For å få innvilget Komplett Bank Mastercard må du som minimum ha fylt 20 år og ikke ha noen aktive betalingsanmerkninger. Vi vil gjennomføre en kredittvurdering ved søknaden. Vi vil kunne gi deg tilbud om kredittkort basert på opplysninger som blir gitt i søknaden, samt opplysningner som fremkommer i en kredittsjekk.
Hvorfor fikk jeg avslag?
Med bakgrunn i informasjonen vi hadde tilgjengelig på søknadstidspunktet, kunne vi ikke innvilge søknaden. Dette er informasjon fra kredittsjekk og opplysninger som er oppgitt i søknaden.
Du er velkommen til å søke igjen dersom denne informasjonen endrer seg på et senere tidspunkt.
Jeg har ikke Bank ID, kan jeg signere på papir?
Det er dessverre ikke mulig. Avtalen må signeres elektronisk med BankID. Dette er både sikkert og effektivt, slik får du ditt Komplett Bank Mastercard så raskt og trygt som mulig.
Jeg får ikke signert med bank ID. Hva er galt?
Det kan være at din BankID ikke er aktiv for bruk andre steder enn i din egen nettbank. Ta kontakt med banken som har utstedt din BankID for å få låst den opp.
Kredittgrense
Jeg har fått innvilget lav kreditt, hvorfor?
Da vi mottok din søknad om kredittkort ble det foretatt en vurdering av din søknad basert på ulike kriterier. Kredittgrensen ble innvilget med basis i tilgjengelig informasjon om din økonomiske situasjon på dette tidspunktet. Kredittgrensen er ikke permanent og kan justeres over tid. Når vi har info om betalingshistorikk fra deg, kan vi i fremtiden se på å øke din kredittgrense.
Kan jeg søke om høyere kredittgrense?
Inntil videre har vi ikke anledning til å øke nåværende kredittgrenser på Komplett Bank Mastercard.
Hvorfor fikk jeg avslag på søknaden om økt kreditt?
Vi gjør en løpende vurdering av din kredittgrense basert på betalingshistorikk og ligningstall. Har du fått et avslag på din søknad, betyr dette at vi ikke kan øke din kredittgrense på nåværende tidspunkt.
Bonus
Hvordan opptjener jeg bonus?
Bonus opptjener du automatisk når du gjør varekjøp med ditt Komplett Bank Mastercard. Kontantuttak og overføringer fra Min Side er ikke berettiget bonusopptjening.
SLIK OPPTJENER DU BONUS MED KORTET:
- 4 % bonus på alle kjøp hos Komplett.no og Blush.no
- 2 % bonus på kjøp av varer på internett*
- 1 % bonus på alle øvrige varekjøp
* Brukersteder registrert som e-handelsvirksomheter av Mastercard
Hvordan bruker jeg mine bonuspoeng?
Når du benytter kortet ditt på Komplett.no må du velge å huke av boksen «bruk bonuspoeng». Verdien av dine bonuspoeng blir deretter fratrukket totalsummen i kassen.
På Min Side under «Transaksjoner» vil du løpende ha oversikt over dine bonusuttak.
Verdi av bonus ved kjøp hos Komplett.no:
1 bonuspoeng = 1 krone
Verdi av bonus ved uttak mot faktura fra Min Side:
1 bonuspoeng = 1 krone
Opptjent bonus kan brukes som hel- eller delbetaling av varer levert av Komplett på Komplett.no.
Bonuspengene rundes av til nærmeste hele poeng. Maksimal opptjening av bonuspoeng er 500 per måned og 2 000 siste 12 måneder.
Hvor mange bonuspoeng kan jeg opptjene?
Du kan spare opptil 500 bonuspoeng pr. måned og 2000 bonuspoeng i løpet av de siste 12 månedene. Bonuspoengene godskrives når transaksjonen blir postert. For kjøp som gjøres i slutten av måneden, kan man oppleve at kjøpet blir bokført måneden etter.
Min Side -> "Bonus" gir deg en oversikt over opptjent bonus hver måned og hittil i år. Se prislisten for flere detaljer angående bonus.
Hvor finner jeg min bonussaldo?
Din bonussaldo vises på fakturaen du mottar fra oss per e-post, samt oppdatert bonussaldo på Min Side under "Bonus".
Hvordan beregnes bonus?
Bonuspoeng opptjenes i hele kroner, og det rundes opp eller ned etter standard matematisk formel. Dvs. opparbeider man 2,50 bonuspoeng får man tildelt 3, og opparbeider man 2,49 bonuspoeng tildeles man 2. På enkeltkjøp kan man derfor oppleve å få ett for lite eller ett ekstra bonuspoeng, mens over tid vil dette jevne seg ut.
Handler du i butikk er du derfor nødt til å handle for minimum 50 kr for å få bonuspoeng. Handler du for 49 kr tilsvarer dette 0,49 poeng og rundes ned til 0.
Kan jeg bruke bonuspoengene mine ved "Kjøp med et klikk"?
Det er dessverre ikke mulig å bruke oppsparte bonuspoengene ved "Kjøp med et klikk", men du tjener naturligvis poeng under samme vilkår som ellers.
"Kjøp med ett klikk" er en enkel måte å bestille en vare på, for da slipper du omveien via handlevognen og kassen. Du må være logget inn for å kunne betale med ett klikk. Dersom du tidligere har lagret kortinformasjonen din på Komplett er det dette kortet som blir belastet når du benytter deg av "Kjøp med ett klikk".
For å benytte deg av opptjent bonus må du gå til vanlig kasse og huke av boksen ved siden av "Bruk bonuspoeng". Beløpet å betale vil automatisk endre seg når du har valgt å bruke bonusen din. 1 poeng = 1 kr.
Opptjent bonus kan brukes som hel- eller delbetaling av varer levert av Komplett på Komplett.no.
Maksimal opptjening av bonuspoeng er 500 per måned og 2 000 siste 12 måneder.
Kort og PIN
Når mottar jeg kortet?
Når din avtale om Komplett Bank Mastercard er signert med BankID vil kortet bli produsert og senere sendt ut per post til din Folkeregistrerte bostedsadresse. Normalt vil du motta kortet etter ca. 3-4 virkedager.
Hvis du ikke har valgt din egen PIN-kode vil tilhørende PIN-kode sendes i en separat forsendelse.
Jeg har mottatt kortet, men ikke PIN-koden. Hvor lenge må jeg vente?
PIN-koden sendes til deg i en separat forsendelse tre virkedager etter kortet. Har du ikke mottatt PIN-koden, ber vi deg om å kontakte oss.
Dersom du har valgt din egen PIN-kode i søknadsprosessen, vil du ikke motta PIN-brev per post.
Kan jeg velge PIN-koden selv?
Ja, i søknadsprosessen etter signering vil du få valget om selvvalgt PIN-kode. Du kan velge PIN innen 48 timer etter signering.
Dersom du senere glemmer din PIN, kan du finne den på Min Side.
Hvordan sperrer jeg kortet mitt?
Dersom du har mistet kortet ditt er du viktig at du sperrer dette så raskt som mulig. Du kan sperre kortet ved å ta kontakt med oss på telefon (+47) 21 00 74 50. Sperretjenesten er døgnåpen.
Hvordan bestiller jeg nytt kort?
Nytt kort kan bestilles ved å kontakte oss på telefon 21 00 74 50.
Hvordan bestiller jeg ny PIN?
For å bestille ny PIN må vi bestille deg et nytt kort og ny tilfeldig valgt PIN. Ta kontakt med kundeservice for å bestille dette.
Kan jeg finne min PIN ved å logge inn på Min Side?
Ja, du finner PIN på Min Side.
Logg inn ved hjelp av BankID eller BankID på mobil. Velg Kredittkort i menyen helt øverst. Trykk deretter på MITT KORT. Trykk så på Se PIN.
Sjekk at ditt kortnummer stemmer, og klikk på spørsmålstegnene for å se din PIN. PIN er synlig i noen sekunder. Du kan se PIN så mange ganger du vil.
Faktura
Tilbyr Komplett Bank eFaktura eller Avtale Giro?
Vi tilbyr for tiden kun eFaktura, men ikke Avtalegiro på vårt kredittkort. I tillegg sender vi ut fakturaoppsumering på e-post. Selve faktura finner du ved å logge inn på Min Side.
Når mottar jeg fakturaen?
Faktura sendes ut i starten av hver måned med forfallsdato den 20.
Forfallsdatoen er den samme for alle våre kunder og kan dessverre ikke endres.
Hvordan betaler jeg fakturaen?
Fakturaen betales ved å benytte konto- og KID-nummeret på tilsendte faktura. Du kan velge å delbetale din utestående faktura. Påse da å betale minstebeløpet som fremgår av fakturaen. Minstebeløpet hver måned tilsvarer 1/60 av utestående saldo i tillegg til påløpte renter for perioden. Det månedlige minstebeløpet på fakturaen vil derfor være 3,8 % av utestående saldo og uansett ikke mindre enn kr 300. Betalingsinformasjonen er også tilgjengelig på Min Side og er den samme hver måned.
HUSK! Påse å alltid benytte korrekt KID-nummer ved innbetaling.
Hvorfor har jeg fått rentetransaksjon på min faktura?
Det kan være flere årsaker til at du har fått en rentetransaksjon på din faktura.
Varekjøp er rentefrie i inntil 50 dager dersom du betaler hele fakturert saldo til forfallsdato. Ved betaling av minstebeløpet eller for sen innbetaling, vil renter bli beregnet fra kjøpsdato til betalingsdato, på hele det fakturerte beløpet. For kontantuttak og overføringer fra kortet påløper det renter fra transaksjonsdato.
Merk at kredittkortbruk hos Posten og Post-i-butikk registreres som kontantuttak og vil være rentebærende transaksjoner.
Jeg har betalt faktura, hvorfor får jeg purring?
Dersom innbetaling til siste forfall ikke er mottatt innen ny faktura utsendes, vil du motta en purring. Har du betalt fakturaen ved månedsskiftet kan vi ha sendt deg purring før innbetalingen ble registrert i våre systemer. Se i så fall bort fra purringen.
Vi anbefaler deg å sjekke dine transaksjoner og innbetalinger jevnlig på Min Side under "Transaksjoner".
Jeg betalte fakturaen for sent og kortet ble sperret. Kan dere åpne det?
Dersom kortet ditt er blitt sperret på grunn av for sen innbetaling av fakturaen, vil kortet automatisk åpnes så fort en ajourinnbetaling blir registrert. Vi kan normalt ikke manuelt overstyre dette.
eFaktura
Blir eFaktura automatisk godkjent på forfallsdato?
Får jeg varsel om eFaktura?
Ja du vil få varsel fra banken din i de kanalene du har valgt. Komplett Bank vil ikke sende fakturaoppsumering på e-post når du har en aktiv eFakturaavtale.
Hvorfor får jeg eFaktura på hele lånet?
Finanstilsynet har besluttet at fakturaer for kredittkort skal være utfylt på forhånd med totalt utestående beløp. Du har fortsatt fleksibilitet til å endre beløpet til ønsket beløp når du godkjenner faktura i nettbanken. Beløpet du velger må dekke minstebeløpet.
Hva er min eFaktura referanse?
En eFaktura referanse er nummeret som kjennetegner fakturaen fra Komplett Bank.
Du finner din eFakturareferanse på Min Side, faktura og i Komplett Bank Appen.
Hvor kan jeg se eFaktura som pdf
Hvor kan jeg se om jeg har eFaktura-avtale med Komplett Bank?
Dine eFaktura-avtaler vises i alle norske nettbanker som er registrert på deg. Når fakturaen er betalt, finner du informasjon om betalingen i den nettbanken du har betalt regningen i.
Hvordan registrer jeg ny efaktura-avtale?
Du kan enten registrere det manuelt i nettbanken din og oppgi eFaktura referanse, eller så får du tilbud om å opprette en avtale neste gang du betaler din faktura i nettbanken. Har du trykket på "ja takk til alle" vil du automatisk få eFaktura i din nettbank.
De ulike bankene har ulikt oppsett, ta derfor kontakt med banken din om du trenger hjelp med å sette opp eFaktura avtale med Komplett Bank.
Kan jeg endre en godkjent eFaktura?
Ja, du kan endre beløp og dato i nettbanken din helt frem til forfall.
Koster det meg som kunde noe å bruke eFaktura?
Nei vi tar ingen fakturagebyrer for eFaktura.
Selve betalingen koster det samme som en vanlig nettbankbetaling. Hør med din bankforbindelse hva dette koster.
Bruk av kortet
Hva koster det å bruke kortet?
Det er ingen transaksjonsgebyrer på kortet. Varekjøp er også rentefritt i inntil 50 dager dersom du betaler hele utesående beløpet til forfall. Betaling av regninger og overføringer via Min Side, samt kontantuttak rentebelastes fra transaksjonsdatoen. Merk at transaksjoner i utlandet pålegges et valutapåslag på 1,75 %. Ekstra kostnader ved uttak i minibank kan også forekomme, men dette er det i så fall minibankeier og ikke Komplett Bank som belaster.
Hvor ser jeg siste transaksjoner på mitt kort?
Dine siste korttransaksjoner finner på Min Side under "Transaksjoner". Velg "Logg inn" øverst til høyre og benytt BankID eller BankID på mobil ved innlogging.
Vær oppmerksom på at nylige gjennomførte kjøp kan ligge som reservasjoner og vil først vises med full informasjon når kjøpstransaksjonen har nådd Komplett Bank.
Hvordan betaler jeg med kredittkortet på nett?
Sikkerhetsnivået ved betaling på nett varierer. Enkelte nettsteder krever «3D secure», hvilket innebærer at du oppgir kortinformasjon og autoriserer betalingen med Bank ID. Brukerstedene har ulik praksis på dette. Nettbutikker som bruker «3D Secure» har økt sikkerhet, noe som minimerer risikoen for kortmisbruk.
CVC2-kode er vanlig å måtte oppgi ved kjøp på internett. Denne koden er de tre sifrene i signaturfeltet på baksiden av kortet.
Hvordan overføre penger fra kortet?
Du kan overføre penger fra kredittkortet til din private konto eller betale en regning direkte fra Min Side. Overføringen vil normalt være tilgjengelig på mottakers konto i løpet av 2 virkedager. Merk at rente løper fra transaksjonsdato ved overføringer og regningsbetalinger.
Kortet mitt virker ikke. Hva gjør jeg?
Sjekk at kortet ditt er i god stand, uten skader og slitasje. Avviste forsøk kan også skyldes tekniske feil hos brukerstedet. Ta kontakt med kundeservice for mer informasjon eller dersom vi skal bestille et nytt kort.
Merk at manglende betaling av faktura kan gi deg problemer med å bruke kortet.
Apple Pay
Hva er Apple Pay?
Apple Pay er en enklere og sikrere måte å betale på i butikker, i apper og på nettet ved hjelp av iPhone, Apple Watch, iPad og Mac.* Du kan betale med enhetene du bruker hver eneste dag. Apple Pay er også en sikrere og raskere måte å betale på i apper og på nettet. Du trenger ikke opprette kontoer eller fylle ut lange skjemaer.
*Du finner en liste over Apple Pay-kompatible enheter her:
Hvordan legger jeg til kortet i Apple Wallet?
iPhone
• Åpne Wallet-appen.
• Trykk på plusstegnet øverst til høyre.
• Skriv inn sikkerhetskoden på kortet for å legge til kreditt- eller debetkortet som er knyttet til iTunes-kontoen din. Eller velg «Bruk et annet kort» og bruk kameraet på iPhone til å skanne kortinformasjonen.
Apple Watch
• Åpne Apple Watch-appen på iPhone.
• Trykk på «Wallet og Apple Pay» og velg «Legg til kreditt- eller debetkort».
• Skriv inn sikkerhetskoden på kortet for å legge til kreditt- eller debetkortet som er knyttet til iTunes-kontoen din. Eller velg «Bruk et annet kort» og bruk kameraet på iPhone til å skanne kortinformasjonen.
iPad
• Gå til Innstillinger.
• Trykk på «Wallet og Apple Pay» og velg «Legg til kreditt- eller debetkort».
• Skriv inn sikkerhetskoden på kortet for å legge til kreditt- eller debetkortet som er knyttet til iTunes-kontoen din. Eller velg «Bruk et annet kort» og bruk kameraet på iPad til å skanne kortinformasjonen.
MacBook Pro med Touch ID
• Gå til Systemvalg.
• Velg «Wallet og Apple Pay» og velg «Legg til kort».
• Skriv inn sikkerhetskoden på kortet for å legge til kreditt- eller debetkortet som er knyttet til iTunes-kontoen din. Eller velg «Bruk et annet kort» og bruk kameraet på MacBook Pro til å skanne kortinformasjonen.
Hvor kan jeg bruke Apple Pay?
Du kan bruke Apple Pay å betale i alle butikker som har terminaler som støtter NFC-teknologi. NFC betyr kontaktløs betaling slik at du kan holde telefonen eller klokken i nærheten av terminalen for å betale for kjøpet ditt.
Bruk Apple Pay der du ser ett av disse symbolene
Hvilke enheter kan jeg bruke med Apple Pay?
Du finner en liste over Apple Pay-kompatible enheter her:
Hvordan betaler jeg i apper og på nett med Apple Pay?
Du betaler i apper og på nettsteder i Safari på iPhone og iPad ved å velge Apple Pay i kassen og fullføre betalingen via Face ID eller Touch ID.
Du betaler på nettsteder i Safari på Mac ved å velge Apple Pay og fullføre betalingen med iPhone eller Apple Watch. På MacBook Pro betaler du via Touch ID på Touch Bar.
Bruk Apple Pay der du ser ett av disse symbolene
Hvordan betaler jeg i butikker med Apple Pay?
Slik betaler du med Face ID: dobbeltklikk på sideknappen, se på skjermen, og hold deretter iPhonen nær leseren.
Slik betaler du med Touch ID: hold iPhonen nær leseren med fingeren din på Touch ID.
Slik betaler du på Apple Watch: dobbeltklikk på sideknappen, og hold Apple Watch mot leseren.
Tjener jeg bonus hvis jeg betaler med Apple Pay?
Ja du vil tjene bonuspoeng på dine kjøp gjennom Apple Pay.
Hva menes med at Komplett Bank Mastercard er mer sikkert i Apple Pay?
Når du gjennomfører et kjøp, bruker Apple Pay et enhetsspesifikt nummer og en unik transaksjonskode. Kortnummeret ditt lagres aldri på enheten eller Apple-tjenerne, og det deles ikke med butikkene. Apple Pay beholder ikke transaksjonsinformasjonen som kan knyttes til deg. Alle kjøp er derfor helt private.
Hva gjør jeg hvis jeg har mistet kortet mitt?
Du må sperre kortet ditt umiddelbart etter du oppdager at kortet er borte. Du kan gjøre det på Min Side eller ringe oss på 21 00 74 50.
Hva gjør jeg hvis jeg har mistet mobilen/nettbrettet min med Apple Pay?
Du bør sperre det digitale kortet tilknyttet Apple Pay. Dette kan du gjøre direkte i nettbanken din, eller du kan kontakte kundeservice på 21 00 74 50. Du kan sperre det fysiske kortet og det digitale kortet uavhengig av hverandre. Dersom du sperrer det fysiske kortet vil automatisk kortet i Apple Pay bli sperret.
Du kan også sperret kortet via iCloud eller Find my iPhope
Du bør alltid beskytte enheten din med kode, eller annen sikkerhetstiltak som fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning for å minimere risikoen for misbruk.
Google Pay
Hva er Google Pay?
Google Pay er en betalingstjeneste for mobilbetaling og digital lommebok utviklet av Google.
Du trenger ikke overføre penger til Google Pay men legg til ditt Komplett Bank Mastercard for en enkel, trygg og effektiv måte å betale på.
Hva menes med at kortet er mer sikkert?
Når du betaler med Google Pay vil appen sende en unik kryptert kode til brukerstedet. På den måten vil ikke kortinformasjonen din bli delt med nettbutikken eller butikken. Koden er unik slik at det ikke er mulig å kopiere denne og bruke den igjen på andre butikker.
Hvilke enheter kan jeg bruke med Google Pay?
Hvor kan jeg bruke Google Pay?
Du kan bruke Google Pay til å betale i alle butikker som har terminaler som støtter NFC-teknologi. NFC betyr kontaktløs betaling slik at du kan holde telefonen eller klokken i nærheten av terminalen for å betale for kjøpet ditt.
Innen utgangen av 2020 vil alle betalingsterminaler i Norge støtte NFC teknologi.
Betaler du for beløp under 200 kr trenger du ikke åpne appen, akkurat slik som med kontaktløse kort. Betaler du for mer en 200 kr, må du verifisere kjøpet med fingeravtrykk, kode, ansiktsgjenkjenning eller lignende.
Hvordan legger jeg inn kortet i Google Pay?
Se guide på nettsiden
Hvordan sperrer jeg kortet mitt?
Dersom du har mistet kortet ditt er du viktig at du sperrer dette så raskt som mulig. Du kan sperre kortet ved å ta kontakt med oss på telefon (+47) 21 00 74 50. Sperretjenesten er døgnåpen.
Du kan også sperre kortet ditt ved å logge inn på Min Side.Dersom du har lagt inn kortet i digiale lommebøker vil disse også bli sperret.
Jeg har mistet mobilen min med Google Pay-hva gjør jeg?
Du bør sperre det digitale kortet tilknyttet Google Pay. Dette kan du gjøre direkte i nettbanken din, eller du kan kontakte kundeservice på 21 00 74 50. Du kan sperre det fysiske kortet og det digitale kortet uavhengig av hverandre.
Du bør alltid beskytte enheten din med kode, eller annen sikkerhetstiltak som fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning for å minimere risikoen for misbruk.
Tjener jeg bonus hvis jeg betaler med Google Pay?
Ja du vil tjene bonuspoeng på dine kjøp gjennom Google Pay.
Trenger jeg nettforbindelse for å betale med Google Pay?
Nei du trenger ikke aktiv nettforbindelse for å betale med Google Pay. Terminalen benytter seg av vanlig NFC teknologi.
Betalingsutsettelse i opptil 9 måneder
Hva koster det å utsette betalingen av enkeltkjøp?
Du kan utsette enkeltkjøp over 500.- Du vil bli belastet et gebyr for hver betalingsutsettelse du oppretter og gebyret avhenger av hvor lenge du ønsker å utsette betalingen av varekjøpet.
3 måneder = 249.-
6 måneder = 329.-
9 måneder = 449.-
Varekjøpet er rentefritt i utsettelsesperioden
Hvordan velger jeg betalingsutsettelse?
Du kan velge å utsette betaling ved å gå til transaksjonslisten på Min Side og trykke på "Utsett betaling" ved siden av det varekjøpet du ønsker å utsette. Du bekrefter så hvilken periode du ønsker og bekrefter valget med BankID.
Merk at du må velge betalingsutsettelse i samme måned som kjøpet er gjort.
Minstebeløpet for å velge betalingsutsettelse er kr. 500.-
Gjelder betalingsutsettelse for hele fakturaen eller kun et enkelt varekjøp?
Opprettelse av betalingsutsettelse vil kun være gyldig for det gjeldende varekjøpet du utsetter. Dersom du ønsker å utsette flere varekjøp må du betale utsettelsesgebyr for hvert varekjøp du utsetter.
Når må jeg betale gebyret for betalingsutsettelse?
Gebyr for betalingsutsettelse belastes ditt kort umiddelbart og må betales på neste faktura.
Hvis jeg utsetter et kjøp vil jeg fortsatt ha tilsvarende tilgjengelig kreditt?
Nei, det utsatte kjøpet blir trukket fra din tilgjengelige kreditt.
Min Side
Hvordan logger jeg inn på Min Side?
Du logger enkelt inn ved bruk av BankID eller BankID på mobil utstedt av en annen norsk bank.
Velg "Logg inn" øverst til høyre og deretter "Kredittkort".
Jeg får feilmelding når jeg skal logge inn. Hva gjør jeg?
Sjekk først at du har riktig passord på BankID'en din. Dersom denne er sperret, ber vi deg om å ta kontakt med utstederbanken for å låse den opp.
Dersom din BankID ikke fungerer kan du forsøke å slette netthistorikken, eller prøve en annen nettleser.
Du kan også finne nyttige verktøy for din BankID her.
Betalingsforsikring
Hvilke forsikringer er inkludert i kortet?
Komplett Bank Mastercard tilbyr deg som kunde unike forsikringsordninger.
Inkludert i kortet har du alltid følgende forsikringer tilknyttet dine kjøp:
- ID-tyveriforsikring
- Kjøpsforsikring
- Reise- og avbestillingsforsikring
I tillegg tilbyr vi en kostnadsfri Betalingsforsikring i opptil tre måneder til nye kortkunder, dersom du kvalifiserer for dette.
Hva er betalingsforsikring?
Betalingsforsikring gir deg økonomisk trygghet dersom en uforutsett hendelse skulle inntreffe. Betalingsforsikring dekker månedlige utgifter til kredittkortet hvis du blir syk, arbeidsledig eller ved dødsfall. Forsikringen kjøper du når du søker om kredittkort.
Hvem kan få betalingsforsikring?
Ved tegning av Betalingsforsikring må du oppfylle alle tegningskriteriene.
Hva dekker betalingsforsikringen?
Månedserstatningen er 10% av utestående saldo på ditt kort. Maksimalt erstatningsbeløp er kr 10 000 pr mnd. Selvstendig næringsdrivende er ikke dekket ved arbeidsledighet.
Dødsfall og kritisk sykdom:
Forsikringsbeløpets størrelse er lik utestående saldo, maksimalt 100 000 kr for kort.
Hva koster betalingsforsikringen?
Hvordan melder jeg skade?
Skademeldingsskjema finner du ved følge linken under:
Meld skade
Skjema må sendes uten ugrunnet opphold etter at forsikringstilfellet inntraff.
Husk å betale dine tilsendte fakturaer selv om du har et skadetilfelle.
Reiseforsikring
Hva er reiseforsikring?
Reiseforsikringen dekker deg og din familie for uforutsette hendelser på reiser. Reiseforsikringen er kosnadsfri og inkludert i kredittkortet.
Forsikringen gjelder kun når minst 50 % av reisens transportkostnader er betalt/belastet med et gyldig Komplett Bank Mastercard før skadetilfelle inntreffer.
• Ved bruk av egen bil må minst 50 % av transport- og reiseutgiftene (drivstoff, ferge, overnatting etc.) være betalt med gyldig Komplett Bank Mastercard før en skade inntreffer.
• Når en reise betales ved bruk av bonuspoeng(”frequent flyer program”) regnes evt. flyskatt og andre avgifter/kostnader som transportkostnad. Forsikringen omfatter alle reiser som er helt eller delvis betalt med opptjente bonuspoeng hos Komplett Bank.
• Betaling via kontantuttak i bank aksepteres ikke. Ved pakkereiser må minst 50 % av de totale reisekostnader være betalt med gyldig Komplett Bank Mastercard før en skade inntreffer.
• Avbestillingsforsikringen gjelder fra det tidspunkt minst 50 % av reisens totale transportkostnader er betalt med gyldig Komplett Bank Kredittkort og opphører ved avreisetidspunktet.
• Forsikringen gjelder kun for reiser som starter i Norden.
• Dagsreiser uten overnatting dekkes kun når det benyttes fly.
• For reiser med åpen retur og for reiser uten returbillett gjelder forsikringen de første 35 dagene.
Hvem gjelder forsikringen for?
Forsikringen gjelder for kortinnehaveren og de personer som er omfattet i henhold til avtalen, som er medlem av norsk folketrygd med fulle rettigheter, har bostedsadresse i Norge registrert i folkeregisteret og som skal returnere til Norge etter reisen. Med kortinnehaver menes den person med kredittkortavtale som har sitt navn på kredittkortet som er etablert hos forsikringstaker.
Avbestillingsforsikringen, reisesyke, hjemtransport og ulykkesforsikringen gjelder ikke personer som er fylt 75 år. Disse kan søke om å tegne utvidet reiseforsikring hos Gouda.
Forsikringen gjelder kortinnehaver og følgene personer når minst 50 % av reisens transportkostnader er betalt med et gyldig Komplett Bank Mastercard før skadetilfellet inntreffer.
a) Ektefelle/samboer som er medforsikret må ha felles adresse med forsikringstaker, registrert i Folkeregisteret i Norge. Medforsikret samboer er ikke likestilt med ektefelle ved utbetaling av dødsfallserstatning. Dersom det ikke er oppnevnt noen begunstiget, skal erstatningen utbetales til forsikredes arvinger etter lov eller testament, jf. Forsikringsavtaleloven (FAL) § 15-1.
b) Kortinnehaver og ektefelles/samboers hjemmeboende ugifte barn/stebarn/fosterbarn som ikke er fylt 23 år. Med barn menes også barn som lever sammen med den annen forelder. Personer nevnt under bokstav a og b er omfattet av forsikringen uavhengig av om kortholder er med på reisen.
c) Alternativt til familie gjelder forsikringen for kortinnehaver og inntil 3 medreisende. Er det mer enn 3 medreisende er de 3 yngste dekket. De medreisende må følge samme reiserute, reisetider og oppholdssteder som kortholder for å være forsikret. Når både husstandsmedlemmer og medreisende skal på samme reise, gjelder forsikringen først for husstanden, deretter for andre medreisende. Andre medreisende dekkes bare dersom antall husstandsmedlemmer er 3 eller færre, inntil 4 personer er forsikret inkludert kortinnehaver.
Hva dekker reiseforsikring?
Forsikringen gjelder på reiser, og under opphold i forbindelse med reisen, i hele verden. Forsikringen gjelder ikke på tjenestereiser. Ved reiser til områder der norsk Utenriksdepartement har utstedt reiseråd som følge av forhøyet risiko for krigs-/terrorhandlinger, fare for opprør eller lignende forstyrrelser av den offentlige orden, epidemier eller katastrofer, dekker forsikringen ikke for skader/tap som direkte forårsakes av slik risiko.
Forsikringen gjelder på reiser av inntil 90 dagers varighet. Reisens varighet regnes fra den dag man reiser fra bostedsadressen i Norge, registrert i forsikringsbeviset, og til man er tilbake på samme sted, forutsatt at dette tidspunkt ligger innenfor det tidsrom som det er tegnet reiseforsikring for. Skal reisen vare lenger enn 90 dager, er det i forkant mulig å kontakte Gouda for å tegne en separat tilleggsforsikring for den resterende reiseperioden.
Hvordan melder jeg skade?
Du kan engelt melde skade ved å gå til Goudas skadeportal.
Kjøpsforsikring
Hva er kjøpsforsikring?
Kjøpsforsikring hjelper deg hvis du har kjøpt en vare med kortet og den blir stjålet eller ødelagt.
Hva koster forsikringen?
Hvem kan få Kjøpsforsikring?
Hva dekker forsikringen?
ID-tyveriforsikring
Hva er ID-tyveriforsikring?
ID-tyveriforsikringen hjelper deg med å forebygge identitetstyveri, eller bistår deg hvis du blir rammet.
Hvem kan få ID-tyveriforsikring?
Hva dekker forsikringen?
Forsikringen omfatter:
Assistanse og råd ved ID-tyveri
Juridisk bistand ved ID-tyveri
Med ID-tyveri menes situasjoner der en tredjemann benytter seg av ditt identifikasjonsbevis med den hensikt å begå svindel eller kriminell handling.
Du som har kortavtale med Komplett Bank med utnyttet kortkreditt på skadetidspunktet er omfattet av Assistanse og råd ved ID-tyveri og Juridisk bistand ved ID-tyveri. Du som har kortavtale med Komplett Bank med utnyttet kortkreditt de siste 6 måneder før skadetidspunktet, er omfattet av Assistanse og råd ved ID-tyveri.
For utfyllende informasjon om dekningen les her.
Hva koster forsikringen?
Reklamasjon
Jeg har oppdaget ukjente transaksjoner på mitt kort. Hva gjør jeg?
Det første du bør gjøre er å se gjennom ordrebekreftelser og kvitteringer for å se om du finner et kjøp fra denne datoen som stemmer overens med beløpet. Noen brukersteder kan ha en fakturatekst som er annerledes enn brukerstedets egentlige navn. Finner du ikke ut av det kan du kontakte oss på telefon 21 00 74 50.
Dersom du oppdager en transaksjon for et kjøp som ikke er foretatt av deg, ta kontakt med kundeservice for å registrere en reklamasjonssak. Har du allerede sperret kortet kan du fylle ut dette skjemaet og returnere til reklamasjon@komplettbank.no.
Tips: Lagre skjemaet lokalt på din PC for å skrive direkte i dokumentet.
Kan jeg finne mer informasjon om transaksjoner foretatt med mitt kort?
Kundeservice kan i sine systemer se noe mer informasjon enn hva som fremkommer på faktura og Min Side. Ta kontakt med oss dersom du har spørsmål angående spesifikke transaksjoner, slik at vi kan se på saken.
Jeg trenger kvittering for et kjøp. Har dere kopi?
Vi sitter ikke på underbilag på transaksjoner.
Vennligst kontakt brukerstedet for å få tilsendt kopi av kvittering.
Jeg har bestilt en vare som jeg ikke har mottatt. Kan dere hjelpe meg?
Før vi kan hjelpe deg, ber vi deg om å ta kontakt med brukerstedet angående saken. Ta gjerne kontakt skriftlig, men ring også. Ta vare på all kommunikasjon med brukerstedet for å kunne dokumentere dette ved en eventuell reklamasjonssak.
Dersom du ikke kommer noen vei med brukerstedet kan du registrere en reklamasjon hos oss. Legg da ved kvitteringer og dokumentasjon på kontakt med brukerstedet. Fyll ut dette skjemaet for å registrere en reklamasjon
Tips: Lagre skjemaet lokalt på din PC for å skrive direkte i dokumentet.
Jeg har aldri mottatt noe kort, men har fått tilsendt faktura. Hvorfor?
I disse tilfellene, ber vi deg kontakte oss så raskt som overhode mulig da kortet kan være utsatt for misbruk. Kontakt kundeservice på telefon 21 00 74 50 for råd og videre prosess.
Må jeg politianmelde misbruk på kort?
Ja, for at vi skal kunne starte undersøkelser og gå videre med reklamasjonen trenger vi bekreftelse på at forholdet er politianmeldt.
Hvordan reklamerer jeg?
Har du ikke mottatt betalt vare, mottatt en falsk vare eller blitt dobbeltbelastet?
Vennligst fyll ut dette skjemaet
Har du oppdaget ukjente transaksjoner foretatt med ditt kort?
Vennligst fyll ut dette skjemaet
Returner skjemaet sammen med nødvendig informasjon/dokumentasjon til reklamasjon@komplettbank.no
Tips: Lagre skjemaet lokalt på din PC for å skrive direkte i dokumentet.
Sperring av kort
Hvordan sperrer jeg kortet mitt?
Dersom du har mistet kortet ditt er du viktig at du sperrer dette så raskt som mulig. Du kan sperre kortet ved å ta kontakt med oss på telefon (+47) 21007450. Sperretjenesten er døgnåpen.
Du kan også sperre kortet ditt ved å logge inn på Min Side.
16:00-09:00
+37167096903
Kontakt banken
Trenger du hjelp?
Kontakt oss på telefon 21 00 74 50
eller på e-post
Åpningstider Kundeservice:
Mandag til fredag kl 09-16
Vår sperretjeneste er døgnåpen på telefon (+47) 21 00 74 50
Postadresse:
Komplett Bank ASA
Postboks 448
1327 Lysaker
Ofte stilte spørsmål
Hvordan fungerer en Handlekonto?
Jeg har ikke mottatt min månedsfaktura for Handlekonto. Hva gjør jeg?
Dine tilsendte fakturaer er tilgjengelig på Min Side. Velg "Logg inn" øverst til høyre.
Enkelte e-poster havner i søppelpost, det kan være slik at dine innstillinger gjør at e-posten fra oss havner her. Finn frem e-posten i søppelpost, og marker den som «ikke nettsøppel». Da vil du motta fakturaene fra oss i fremtiden.
Hvordan mottar jeg min faktura?
Dine tilsendte fakturaer er tilgjengelig på Min Side. Velg "Logg inn".
For kunder med Handlekonto, Fleksibelt Lån og Kredittkort vil faktura sendes per e-post månedlig.
Hvordan oppretter jeg en Handlekonto?
Du kan når som helst gjøre om en faktura til en Handlekonto. Delbetaler du fakturaen søker du automatisk om en Handlekonto. For at Handlekontoen skal bli opprettet må du signere med BankID.
Du samler alle dine nettkjøpsfakturaer dersom du har en Komplett Bank Handlekonto. Her vil du få en enklere oversikt over alle dine kjøp.
Hva er minimum å betale?
Min Side
Hvordan logger jeg inn på Min Side?
Du logger enkelt inn på Min Side ved bruk av BankID eller BankID på mobil utstedt av en annen norsk bank.
Her vil du få en oversikt over alle dine tilsendte fakturaer.
Jeg får feilmelding ved innlogging. Hva gjør jeg?
Dersom din BankID ikke fungerer kan du forsøke å slette netthistorikken, eller prøve en annen nettleser. Du kan også finne nyttige verktøy for din BankID her.
Bruk av Handlekonto
Hvordan fungerer en Komplett Bank Handlekonto?
Hvordan oppretter jeg en Handlekonto?
Med en Handlekonto vil du få en bedre oversikt over alle dine fakturaer. Videre vil du motta én månedlig faktura hvor alle dine kjøp har blir samlet.
Hvordan handler jeg med min Handlekonto?
Hvor mye kan jeg totalt handle for på min konto?
Hvordan overfører jeg min faktura når jeg har en konto?
Kan jeg bruke andre betalingsmåter når jeg har en konto?
Delbetalingsplan 12, 24 eller 36 mnd
Hvordan fungerer en delbetalingsplan?
En delbetaling er et av flere betalingsalternativ i kassen. Her vil du få en jevnt fordelt plan, hvor du betaler et fast beløp hver måned i 12, 24 eller 36 måneder. Det påløper et etableringsgebyr ved oppstart på kr 299. Dette er inkludert i planen og er dermed fordelt utover nedbetalingstiden.
Hvilket beløp, og når skal jeg betale?
Beløpet du må betale hver måned gjenspeiler planen og avtalen du signerte. Dette beløpet står for 1/12, 1/24 eller 1/36 – da det er et fast beløp hver måned i valgt periode. Fakturaen blir sendt ut på e-post i starten av hver måned, med forfall den 15. samme måned. Planen er en del av Handlekonto og vil derfor være på samme faktura.
Hvordan oppretter jeg en delbetalingsplan?
En delbetalingsplan er kun tilgjengelig i kassen, og er ett av flere betalingsmetoder som kan bli foreslått.
Hvorfor har jeg en konto når jeg har bedt om delbetaling?
Når du signerer avtalen om en delbetalingsplan, signerer du også avtalen om en Handlekonto. Planen er definert som en kampanje under produktet Handlekonto, hvilket betyr at du vil aktivere en konto som kan benyttes ved fremtidige kjøp.
Jeg kan ikke betale denne måneden? Hva skjer nå?
Dersom du ikke kan betale en faktura i tide, vil du gå over i purring. Din plan vil brytes og saldo går over til Handlekonto. Her vil det påløpe ekstrakostnader i form av forsinkelsesrenter og et purregebyr. Vi vil sende ut varslinger på e-post og SMS for å informere om den forfalte fakturaen. Det er dessverre ingen mulighet å utsette denne, og fakturaen vil fortsette i purreløpet til vi mottar en innbetaling.
Kan jeg innbetale mer enn beløpet på fakturaen? Hva gjør dette med nedbetalingstiden?
Dersom du har en nedbetalingsplan fra nettkjøp med fast månedlig beløp, vil en overbetaling korte ned betalingstiden. Beløpet vil forbli det samme hver måned, men i en kortere periode enn tidligere forespeilet.
Utsatt betaling
Hvordan fungerer utsatt betaling?
Utsatt betaling er et av flere betalingsalternativ i kassen. Du kan velge å utsette betalingen for ditt kjøp i 3 eller 6 måneder, mot et gebyr på respektive 259 kr og 345 kr. Dette betyr at du kan fullføre kjøpet i dag, men betale senere. Forutsatt at gebyrfakturaen er betalt innen riktig tid.
Når skal jeg betale gebyret?
Etter at varen er sendt fra lager vil vi sende en gebyrfaktura til din registrerte e-postadresse. Denne fakturaen har 14 dagers forfall. Dersom gebyrfakturaen ikke betales til riktig tid, vil hele kjøpet forfalle til betaling.
Jeg har ikke mottatt gebyrfakturaen. Hva gjør jeg?
Dersom du ikke har mottatt noen e-post fra oss enda, kan det hende at vi har feil e-postadresse. Vennligst ta kontakt med oss dersom du mistenker dette.
Enkelte e-poster havner i søppelpost, det kan være slik at dine innstillinger gjør at e-posten fra oss havner her. Finn frem e-posten i søppelpost, og marker den som «ikke søppelpost». Da vil du motta fakturaene fra oss i fremtiden.
Jeg valgte utsatt betaling, men har nå fått en purring på hele beløpet. Hvorfor?
Dersom vi ikke har mottatt betaling av gebyrfakturaen innen riktig tid, anses avtalen om utsatt betaling som brutt og hele kjøpet forfaller til betaling. Dette betyr at du ikke lenger kan få utsatt betaling. Derimot er det mulig å få fakturaen overført til en Handlekonto. Velger du å betale minstebeløpet som er kommunisert på purringen, søker du automatisk om en Handlekonto.
Når vil jeg motta fakturaen for selve kjøpet?
Du vil motta fakturaen for kjøpet på e-post 14 dager før perioden for utsatt betaling utløper. Denne fakturaen har 14 dagers forfall, og forfallsdato er altså 3 eller 6 måneder etter at du foretok kjøpet.
Jeg ønsker å betale inn mer enn bare utsatt gebyret, hva gjør jeg?
Dersom du ønsker å betale mer enn utsatt gebyret kan du gjøre det til samme konto og KID-nummer som står kommunisert på gebyrfakturaen. Du kan foreta flere innbetalinger til dette KID-nummeret, frem til fakturaen for selve kjøpet blir generert.
Innbetaling
Har dere mottatt min betaling?
Hva er minimum å betale av min faktura?
Hvordan fungerer en nettkjøpsfaktura?
Har hver faktura forskjellig KID og kontonummer?
Kan jeg innbetale mer enn beløpet på fakturaen? Hva gjør dette med nedbetalingstiden?
Hvor finner jeg Komplett Bank kontoopplysninger?
Kontonummer og bankgiro er som følger:
Handlekonto og nettkjøp er 97500725595 (SEB)
Lån er 60120641495 (Nordea)
Kredittkort er 60120573953 (Nordea)
Tilbyr Komplett Bank eFaktura?
Forsinket leveranse og retur
Jeg har returnert varene mine - hva skal jeg betale?
Får jeg en ny faktura når jeg har returnert varer?
Kontakt oss
Trenger du hjelp?
- tastevalg 3 for "Handlekonto og nettkjøp" eller på e-post
Åpningstider Kundeservice:
mandag til fredag kl 09-16
Søknad
Hvem kan åpne Høyrentekonto i Komplett Bank?
For å åpne innskuddskonto må du ha norsk personnummer, være fylt 18 år og ha BankID eller BankID på mobil. Det er i tillegg et krav om folkeregistrert adresse i Norge.
Er Komplett Bank medlem av Bankenes Sikringsfond?
Ja, alle norske banker er medlemmer i Bankenes sikringsfond, Komplett Bank inkludert. Garantien fra Bankenes sikringsfond gjelder for innskudd en kunde har i en av medlemsbankene, inkludert rente, opp til garantibeløpet på to millioner kroner.
Kan renten på min Høyrentekonto endres?
Høyrentekonto fra Komplett Bank har flytende rente. Eventuelt varsel om renteendring i kundens disfavør vil Komplett Bank sende ut 2 måneder før endelig rentejustering.
Komplett Bank har et ønske om å tilby konkurransedyktige innskuddsbetingelser over tid.
Må jeg bytte min hovedbankforbindelse?
Det er ikke nødvendig å bytte hovedbankforbindelse for å gjøre et høyrenteinnskudd hos Komplett Bank. For enkelte vil det dessuten gi en ekstra forsikring å holde innskudd hos hver enkelt bank lavere enn garantisummen fra Bankgarantifondet.
Overføring
Hvordan gjør jeg et innskudd til min Høyrentekonto?
Etter at kontoen er opprettet vil du motta ditt personlige KID-nummer i avtaledokumentene. Innbetaling til din konto gjør du ved å benytte felles kontonummersom fremkommer på Min Side.
Hvordan overfører jeg penger fra min Høyrentekonto i Komplett Bank?
Overføringer og betalinger fra konto registrerer du selv på «Min Side». Beløpet vil normalt være på mottakerkontoen påfølgende bankdag og senest innen to bankdager.
Vi tilbyr kun overføringer til personlige konti uten bruk av KID-nummer.
Bankenes Sikringsfond
Kontakt banken
Trenger du hjelp?
Kontakt oss på telefon 21 00 74 50
eller på e-post
Åpningstider Kundeservice:
mandag til fredag kl 09-16
Vår sperretjeneste er døgnåpen på telefon (+47) 21 00 74 50
Postadresse:
Komplett Bank ASA
Postboks 448
1327 Lysaker
Lån
Trenger du hjelp?
Vi har forståelse for at dette er en utfordrende tid for mange. Vi gjør vårt ytterste for å være tilgjengelig for deg, og jobber med å besvare alle henvendelser så raskt som mulig. Dine produkter og tjenester fungerer som normalt.
Betalingsutsettelse
Dersom du er i en situasjon der hele eller deler av inntekten har falt bort, ber vi om at du sender henvendelser i kontaktskjema her. Vi mottar en del henvendelser om dagen, og svartiden kan være noe lenger enn vanlig. Vi vil forsøke å finne løsninger sammen med deg, der det er mulig.
Betalingsforsikring
Sjekk hva forsikringen dekker her.
Kredittkort
Trenger du hjelp?
Betalingsutsettelse
Dersom du er i en situasjon der hele eller deler av inntekten har falt bort, ber vi om at du sender henvendelser i kontaktskjema her. Vi mottar en del henvendelser om dagen, og svartiden kan være noe lenger enn vanlig. Vi vil forsøke å finne løsninger sammen med deg, der det er mulig.
Kredittkort med reiseforsikring
Komplett Bank Mastercard er kontaktløst og du kan trygt betale ved å holde kort eller mobil over terminalen. Ønsker du å handle trygt fra ditt eget hjem vil du tjene 2% bonus på netthandel.
Har du betalt en reise med kredittkortet ditt, men må avlyse turen, kan du være dekket gjennom avbestillingsforsikringen.
Her finner du oppdatert informasjon om hva reiseforsikringen dekker.
Betalingsforsikring
Sjekk hva forsikringen dekker her.
Sparekonto
Sparekonto
Kontakt oss
Trenger du hjelp?
Kontakt oss på telefon 21 00 74 50
eller på e-post
Åpningstider Kundeservice:
mandag til fredag kl 09-16
Vår sperretjeneste er døgnåpen på telefon (+47) 21 00 74 50
Postadresse:
Komplett Bank ASA
Postboks 448
1327 Lysaker
Kundeforhold
Hvordan endrer jeg mitt navn og min postadresse?
Dersom dine opplysninger ikke er oppdatert i "Min Profil" på Min Side, ber vi deg ta kontakt med oss.
Hvordan endrer jeg mine kontaktopplysninger?
Hvordan sier jeg opp mitt kundeforhold?
Oppsigelsen skal sendes på e-post.
Kundetiltak
Hva er kundetiltak?
Vi jobber aktivt for å beskytte dine økonomiske interesser. Vi har som bank et ansvar for blant annet å bekjempe svindelforsøk, ID-tyveri og økonomisk kriminalitet som hvitvasking og terrorfinansiering. For å opprettholde den tilliten vi har som samfunnsaktør er det avgjørende for oss å ivareta dette ansvaret. Ved å svare på de spørsmålene vi stiller bidrar du til dette viktige arbeidet.
Hvorfor må jeg svare på spørsmål?
Her finner du mer informasjon fra Finanstilsynet.
Spør dere alle om disse spørsmålene?
Jeg er ny kunde, behøver jeg å svare på kundeinformasjonsspørsmålene?
Hva skjer hvis jeg ikke svarer på spørsmålene?
Hvorfor behøver dere informasjon om meg og mine transaksjoner?
Vi stiller derfor spørsmål når du blir kunde i Komplett Bank og underveis i kundeforholdet. Vi spør for eksempel om hvor penger som settes inn på kontoen din, kommer fra, og om overføringer fra utlandet.
Hva er en PEP (Politically exposed person)?
Hva menes med nærmeste familiemedlemmer til en PEP?
• Ektefelle, samboer, eller registrert partner
• Barn, samt barns ektefelle eller registrert partner/samboer
Hva menes med kjent medarbeider til en PEP?
• å ha en nær forretningsforbindelse til en PEP
• å være reell rettighetshaver til, eller medeier av formue sammen med en PEP
• å være eneste reelle rettighetshaver til, eller medeier av formue sammen med en PEP, der hensikten er å begunstige PEP